Simulation & Gaming
โข Aphorme dezvoltฤ ลi aplicฤ รฎn activitatea de consultanลฃฤ simulฤri, jocuri ลi metodologii asociate cu acestea. Simulฤrile de tip joc combinฤ elemente reprezentative ale realitฤลฃii cu un proces competitiv ลi guvernat de reguli Acestea pot fi bazate pe competiลฃie ลi reguli pe o anumitฤ perioadฤ de timp. Exemplu clasic este reprezentat de Monopolyยฎ.
Simulฤrile pot รฎn funcลฃie de tipul ales ลi complexitate sฤ se desfฤลoare pe parcursul mai multor zile sau doar cรขteva ore, pot a avea o tablฤ de joc sau alte materiale specifice, pot fi instrumente folosite cu succes ลi รฎn alte contexte organizaลฃionale sau pot fi special construite pentru compania unde are loc simularea
Aphorme foloseste Gaming Simulations atรขt ca metodฤ de รฎnvฤลฃare expereinลฃialฤ cรขt ลi metodฤ de intervenลฃie รฎn organizaลฃie. Ca metodฤ de intervenลฃie รฎn organizaลฃii, simulฤrile au o aplicabilitate extrem de vastฤ, putรขnd fi adaptate pentru aproape orice aspect al realitฤลฃii organizaลฃionale. Ele au, de asemenea, avantajul de a oferi un mediu cu riscuri reduse pentru luarea unor decizii ลi testarea unor metode ลi acลฃiuni care, รฎn mediul organizaลฃional real, pot fi costisitoare ลi pot provoca daune semnificative. Eficienลฃa lor ca instrumente de รฎnvฤลฃare a fost deja testatฤ la nivel teoretic prin numeroasele studii รฎn domeniu, dar ลi prin utilizarea lor tot mai frecventฤ รฎn programele de instruire profesionalฤ ลi cele de formare academicฤ.
รn cadrul acestei categorii de servicii sunt incluse atรขt design-ul cรขt ลi aplicarea de simulฤri, jocuri sau exerciลฃii cu rol de รฎnvฤลฃare experienลฃialฤ.
Organizational Diagnosis & Development
โข รncepรขnd din 2006 Aphorme a fost implicatฤ รฎn programe de analizฤ ลi diagnozฤ organizaลฃionalฤ. Diagnoza organizaลฃionalฤ reprezintฤ un set de metode utilizate pentru a obลฃine o imagine de ansamblu asupra companiei ลi pentru a identifica eventuale probleme. Mai mult, diagnoza organizaลฃionalฤ este un instrument util care oferฤ diverse tipuri de informaลฃii. รn funcลฃie de scopul cu care este utilizatฤ diagnoza organizaลฃionalฤ poate indica existenลฃa anumitor probleme, poate oferi soluลฃii sau pur ลi simplu o radiografie a organizaลฃiei pentru optimizarea funcลฃionฤrii generale.
Din experienลฃa noastrฤ anterioarฤ am observat cฤ, รฎn general, รฎntr-o organizaลฃie, problemele care apar sunt foarte bine interrelaลฃionate, ceea ce genereazฤ o nevoie realฤ de soluลฃii integrate ลi mai ales adaptate la fiecare companie รฎn parte.
Este o utopie ca รฎn realitatea organizaลฃionalฤ sฤ aduci soluลฃii gata existente, sau soluลฃii pe bandฤ. Fiecare organizaลฃie este diferitฤ, are nevoi specifice ลi un ritm propriu de implementare a oricฤrei intervenลฃii. รn mod normal, fiecare intervenลฃie organizaลฃionalฤ ar trebui sฤ รฎnceapฤ cu o analizฤ prealabilฤ a organizaลฃiei. Aceastฤ analizฤ poate lua proporลฃii diferite. Este recomandat ca ea sฤ se realizeze la nivelul รฎntregii organizaลฃii. รn acest fel se obลฃine o imagine generalฤ a situaลฃiei existente ลi se pot prioritiza intervenลฃiile รฎn funcลฃie de cรฎt de stringente sunt problemele identificate ลi รฎn funcลฃie de cum sunt acestea interrelaลฃionate. Cu toate acestea, o analizฤ globalฤ nu este รฎntotdeauna posibilฤ, din diverse motive.
Brand & Consumer Research
โข Primul pas spre procesul de โbrand researchโ este clarificarea modului รฎn care este vฤzut procesul de branding ลi marketing รฎn cadrul companiei. Un brand sau orice produs nu poate trai independent reprezentarea lui รฎn mintea consumatorilor ลi de modul ales de comunicare. Prin โBrand Researchโ Aphorme doreลte sฤ aducฤ informaลฃii relevante despre โBrand equityโ dar sฤ ลi implice consumatorul รฎn procesul de comunicare ales de clienลฃii noลtri.
Pentru unii manageri brandingul este sinonim cu marketingul pentru alลฃii este urmaลul acestuia sau este total diferit de acesta. Acest lucru se datoreazฤ diferitelor abordฤri atรขt academice cรขt ลi practice ale procesului. La fel ca ลi รฎn cazul altor ลtiinลฃe socio-umane existฤ diferite definiลฃii, nivele de explicare, dar nu existฤ o teorie a procesului.
Odatฤ intrat รฎn vocabularul de marketing cuvรขntul โbrandโ a obลฃinut noi ลi noi semnificaลฃii fiind de obicei definit รฎn comparaลฃie cu produsul sau metaforic. Aceste noi semnificaลฃii se pot clasifica รฎn cel puลฃin trei categorii:
- ย brand โ ca un mod de diferenลฃiere,
- ย brand – ca o persoanฤ
- ย brand – ca un bun prin care se adaugฤ valoare companiei.
Fiecare perspectivฤ oferฤ un vocabular diferit. Combinarea tuturor celor trei perspective poate conduce spre un discurs care poate pฤrea incoerent ลi contradictoriu unui cititor neavizat.
Marca sau brand-ul vฤzut ca un mod de diferenลฃiere presupune cฤ o marcฤ identificฤ ลi diferenลฃiazฤ un produs. รn acest caz accentul cade pe numele ales produsului, sigla sau logotipul care รฎl reprezintฤ. Un brand puternic presupune capacitatea potenลฃialilor clienลฃi de al reลฃine ลi reaminti.
รn cazul รฎn care vedem marca ca o persoanฤ, acesta este definitฤ ca un set de caracteristici umane atribuite mฤrcii de cฤtre consumator. Marca devine un partener รฎn cadrul procesului de cumpฤrare. Aceastฤ personificare conduce spre un set de atribute ale mฤrcii, cum ar fi: personalitatea ลi valorile asociate mฤrcii, loialitatea faลฃฤ de marcฤ. Acest lucru este redat uneori sub forma unei casnici durabile cu marca. Consultanลฃii care abordeazฤ procesul de branding din aceastฤ perspectivฤ considerฤ cฤ pentru ca o marcฤ (brand) sฤ se vรขndฤ pe termen lung este nevoie sฤ se creeze o legฤturฤ emoลฃionalฤ puternicฤ รฎntre consumator ลi marcฤ.
Marca conceptualizatฤ cu un bun, prin care se adฤugฤ valoare companiei este asumpลฃia care a contribuit la ascensiunea managementului strategic al mฤrcii. Aceastฤ asumpลฃie vine รฎn รฎntรขmpinarea noilor principii de management care se focalizeazฤ excesiv pe marketing รฎn defavoarea producลฃiei. Altfel spus, punctele cheie ale unei afaceri sunt marketingul ลi inovaลฃia, restul sunt costuri. Costuri care de obicei sunt reduse prin externalizarea producลฃiei ลi focalizarea pe marketing ลi branding. Marketingul devine o sarcinฤ consideratฤ a fi prea importantฤ pentru a fi lฤsatฤ pe seama departamentului de marketing. Un bun specialist รฎn management fiind considerat un specialist รฎn marketing care este รฎn stare sฤ citeascฤ un bilanลฃ contabil ลi un cont de profit ลi pierderi.
Marca vฤzutฤ ca un bun sugereazฤ รฎn primul rรขnd faptul cฤ mฤrcile sunt valoroase ลi valoarea lor depinde de procesul de branding. รn al doilea rรขnd aceastฤ perspectivฤ sugereazฤ cฤ ele trebuie sฤ aparลฃinฤ cuiva ลi valoarea lor poate fi determinatฤ. รn acest caz brand-ul este vฤzut ca o investiลฃie care trebuie protejatฤ, de obicei prin รฎnregistrarea mฤrcii. Ele putรขnd fi vรขndute, cumpฤrate sau รฎnchiriate avรขnd o valoare financiarฤ determinatฤ. Mai multe mฤrci puternice conducรขnd spre o forลฃฤ economicฤ care contribuie la succesul companiei รฎn afaceri.
Academic Evaluation
โข Aphorme are o bogatฤ experienลฃฤ รฎn evaluarea procesului didactic prin prisma beneficiarilor sฤi direcลฃi, atรขt ca proces global cรขt ลi la nivel de disciplinฤ. Evaluarea academicฤ joacฤ un rol esenลฃial รฎn atingerea ลi menลฃinerea unor standarde ridicate pentru รฎnvฤลฃฤmรขntul superior. Evaluarea academicฤ are menirea de a oferi informaลฃii utile pentru profesori, pentru instituลฃia รฎn care aceลtia lucreazฤ ลi pentru studenลฃii care beneficiazฤ de serviciile ei. Prin urmare, รฎn funcลฃie de beneficiarul informaลฃiilor oferite, evaluarea este: formativฤ (are scopul principal de a oferi informaลฃii personalului didactic care sฤ-i permitฤ acestuia sฤ-ลi รฎmbunฤtฤลฃeascฤ activitatea ลi sฤ-ลi fixeze planul de dezvoltare profesionalฤ), sumativฤ (รฎn cazul รฎn care este iniลฃiatฤ de instituลฃie ลi serveลte acesteia pentru a-ลi รฎntemeia decizile de personal) ลi informativฤ (serveลte unui scop informativ dacฤ oferฤ studenลฃilor date utile despre un anumit curs). De regulฤ, instrumentele de evaluare a activitฤลฃilor didactice conลฃin itemi care vizeazฤ cele trei scopuri menลฃionate mai sus.
Majoritatea cercetฤrilor de specialitate confirmฤ utilitatea folosirii acestui demers investigativ. Datele obลฃinute รฎn urma evaluฤrilor studenลฃilor sunt: multidimensionale, prezintฤ un grad ridicat de fidelitate ลi stabilitate, oferฤ un feed-back celui ce susลฃine cursul, nu sunt afectate de o serie de indicatori ai procesului consideraลฃi ca surse de distorsiune ลi sunt relevante ลi utile pentru mediul universitar. Rezultatele acestor evaluฤri fฤcute de studenลฃi tind sฤ prezinte un grad ridicat de fidelitate ลi validitate, dar trebuie ลฃinut cont cฤ acest set de date reprezintฤ doar o sursฤ de informaลฃie despre procesul academic.
Succesul acestei intervenลฃii este dependent de modul รฎn care ea este perceputฤ. รn primul rรขnd la nivelul corpului didactic, iar รฎn al doilea rรขnd la nivelul studenลฃilor. Ea nu trebuie perceputฤ de cฤtre membrii corpului didactic ca o agresiune. O astfel de percepลฃie poate conduce spre un proces de evaluare strict formal, fฤrฤ finalitate realฤ, dar care poate genera tensiuni ce afecteazฤ performanลฃa instituลฃiei. Clarificarea scopului acestei intervenลฃii este strรขns legatฤ de rezultatele obลฃinute. Alฤturi de credibilitate, procesul de evaluare trebuie sprijinit prin acordarea de resurse. Schimbarea unui mod de a face lucrurile nu se produce dacฤ nu determinฤ apariลฃia unor consecinลฃe directe. Comportamentul unui cadru didactic nu se schimbฤ dacฤ acesta nu este motivat, nu are resurse ลi nu crede cฤ evaluarea procesului didactic aduce ceva nou ลi util propriei activitฤลฃi.