aphorme

Focus on people, organizations, and experiences

Simulation & Gaming
โ€ข Aphorme dezvoltฤƒ ลŸi aplicฤƒ รฎn activitatea de consultanลฃฤƒ simulฤƒri, jocuri ลŸi metodologii asociate cu acestea. Simulฤƒrile de tip joc combinฤƒ elemente reprezentative ale realitฤƒลฃii cu un proces competitiv ลŸi guvernat de reguli Acestea pot fi bazate pe competiลฃie ลŸi reguli pe o anumitฤƒ perioadฤƒ de timp. Exemplu clasic este reprezentat de Monopolyยฎ.
Simulฤƒrile pot รฎn funcลฃie de tipul ales ลŸi complexitate sฤƒ se desfฤƒลŸoare pe parcursul mai multor zile sau doar cรขteva ore, pot a avea o tablฤƒ de joc sau alte materiale specifice, pot fi instrumente folosite cu succes ลŸi รฎn alte contexte organizaลฃionale sau pot fi special construite pentru compania unde are loc simularea
Aphorme foloseste Gaming Simulations atรขt ca metodฤƒ de รฎnvฤƒลฃare expereinลฃialฤƒ cรขt ลŸi metodฤƒ de intervenลฃie รฎn organizaลฃie. Ca metodฤƒ de intervenลฃie รฎn organizaลฃii, simulฤƒrile au o aplicabilitate extrem de vastฤƒ, putรขnd fi adaptate pentru aproape orice aspect al realitฤƒลฃii organizaลฃionale. Ele au, de asemenea, avantajul de a oferi un mediu cu riscuri reduse pentru luarea unor decizii ลŸi testarea unor metode ลŸi acลฃiuni care, รฎn mediul organizaลฃional real, pot fi costisitoare ลŸi pot provoca daune semnificative. Eficienลฃa lor ca instrumente de รฎnvฤƒลฃare a fost deja testatฤƒ la nivel teoretic prin numeroasele studii รฎn domeniu, dar ลŸi prin utilizarea lor tot mai frecventฤƒ รฎn programele de instruire profesionalฤƒ ลŸi cele de formare academicฤƒ.

รŽn cadrul acestei categorii de servicii sunt incluse atรขt design-ul cรขt ลŸi aplicarea de simulฤƒri, jocuri sau exerciลฃii cu rol de รฎnvฤƒลฃare experienลฃialฤƒ.

Organizational Diagnosis & Development

โ€ข รŽncepรขnd din 2006 Aphorme a fost implicatฤƒ รฎn programe de analizฤƒ ลŸi diagnozฤƒ organizaลฃionalฤƒ. Diagnoza organizaลฃionalฤƒ reprezintฤƒ un set de metode utilizate pentru a obลฃine o imagine de ansamblu asupra companiei ลŸi pentru a identifica eventuale probleme. Mai mult, diagnoza organizaลฃionalฤƒ este un instrument util care oferฤƒ diverse tipuri de informaลฃii. รŽn funcลฃie de scopul cu care este utilizatฤƒ diagnoza organizaลฃionalฤƒ poate indica existenลฃa anumitor probleme, poate oferi soluลฃii sau pur ลŸi simplu o radiografie a organizaลฃiei pentru optimizarea funcลฃionฤƒrii generale.

Din experienลฃa noastrฤƒ anterioarฤƒ am observat cฤƒ, รฎn general, รฎntr-o organizaลฃie, problemele care apar sunt foarte bine interrelaลฃionate, ceea ce genereazฤƒ o nevoie realฤƒ de soluลฃii integrate ลŸi mai ales adaptate la fiecare companie รฎn parte.
Este o utopie ca รฎn realitatea organizaลฃionalฤƒ sฤƒ aduci soluลฃii gata existente, sau soluลฃii pe bandฤƒ. Fiecare organizaลฃie este diferitฤƒ, are nevoi specifice ลŸi un ritm propriu de implementare a oricฤƒrei intervenลฃii. รŽn mod normal, fiecare intervenลฃie organizaลฃionalฤƒ ar trebui sฤƒ รฎnceapฤƒ cu o analizฤƒ prealabilฤƒ a organizaลฃiei. Aceastฤƒ analizฤƒ poate lua proporลฃii diferite. Este recomandat ca ea sฤƒ se realizeze la nivelul รฎntregii organizaลฃii. รŽn acest fel se obลฃine o imagine generalฤƒ a situaลฃiei existente ลŸi se pot prioritiza intervenลฃiile รฎn funcลฃie de cรฎt de stringente sunt problemele identificate ลŸi รฎn funcลฃie de cum sunt acestea interrelaลฃionate. Cu toate acestea, o analizฤƒ globalฤƒ nu este รฎntotdeauna posibilฤƒ, din diverse motive.

Brand & Consumer Research

โ€ข Primul pas spre procesul de โ€žbrand researchโ€ este clarificarea modului รฎn care este vฤƒzut procesul de branding ลŸi marketing รฎn cadrul companiei. Un brand sau orice produs nu poate trai independent reprezentarea lui รฎn mintea consumatorilor ลŸi de modul ales de comunicare. Prin โ€žBrand Researchโ€ Aphorme doreลŸte sฤƒ aducฤƒ informaลฃii relevante despre โ€žBrand equityโ€ dar sฤƒ ลŸi implice consumatorul รฎn procesul de comunicare ales de clienลฃii noลŸtri.

Pentru unii manageri brandingul este sinonim cu marketingul pentru alลฃii este urmaลŸul acestuia sau este total diferit de acesta. Acest lucru se datoreazฤƒ diferitelor abordฤƒri atรขt academice cรขt ลŸi practice ale procesului. La fel ca ลŸi รฎn cazul altor ลŸtiinลฃe socio-umane existฤƒ diferite definiลฃii, nivele de explicare, dar nu existฤƒ o teorie a procesului.
Odatฤƒ intrat รฎn vocabularul de marketing cuvรขntul โ€žbrandโ€ a obลฃinut noi ลŸi noi semnificaลฃii fiind de obicei definit รฎn comparaลฃie cu produsul sau metaforic. Aceste noi semnificaลฃii se pot clasifica รฎn cel puลฃin trei categorii:
  1. ย brand โ€“ ca un mod de diferenลฃiere,
  2. ย brand – ca o persoanฤƒ
  3. ย brand – ca un bun prin care se adaugฤƒ valoare companiei.
Fiecare perspectivฤƒ oferฤƒ un vocabular diferit. Combinarea tuturor celor trei perspective poate conduce spre un discurs care poate pฤƒrea incoerent ลŸi contradictoriu unui cititor neavizat.
Marca sau brand-ul vฤƒzut ca un mod de diferenลฃiere presupune cฤƒ o marcฤƒ identificฤƒ ลŸi diferenลฃiazฤƒ un produs. รŽn acest caz accentul cade pe numele ales produsului, sigla sau logotipul care รฎl reprezintฤƒ. Un brand puternic presupune capacitatea potenลฃialilor clienลฃi de al reลฃine ลŸi reaminti.
รŽn cazul รฎn care vedem marca ca o persoanฤƒ, acesta este definitฤƒ ca un set de caracteristici umane atribuite mฤƒrcii de cฤƒtre consumator. Marca devine un partener รฎn cadrul procesului de cumpฤƒrare. Aceastฤƒ personificare conduce spre un set de atribute ale mฤƒrcii, cum ar fi: personalitatea ลŸi valorile asociate mฤƒrcii, loialitatea faลฃฤƒ de marcฤƒ. Acest lucru este redat uneori sub forma unei casnici durabile cu marca. Consultanลฃii care abordeazฤƒ procesul de branding din aceastฤƒ perspectivฤƒ considerฤƒ cฤƒ pentru ca o marcฤƒ (brand) sฤƒ se vรขndฤƒ pe termen lung este nevoie sฤƒ se creeze o legฤƒturฤƒ emoลฃionalฤƒ puternicฤƒ รฎntre consumator ลŸi marcฤƒ.
Marca conceptualizatฤƒ cu un bun, prin care se adฤƒugฤƒ valoare companiei este asumpลฃia care a contribuit la ascensiunea managementului strategic al mฤƒrcii. Aceastฤƒ asumpลฃie vine รฎn รฎntรขmpinarea noilor principii de management care se focalizeazฤƒ excesiv pe marketing รฎn defavoarea producลฃiei. Altfel spus, punctele cheie ale unei afaceri sunt marketingul ลŸi inovaลฃia, restul sunt costuri. Costuri care de obicei sunt reduse prin externalizarea producลฃiei ลŸi focalizarea pe marketing ลŸi branding. Marketingul devine o sarcinฤƒ consideratฤƒ a fi prea importantฤƒ pentru a fi lฤƒsatฤƒ pe seama departamentului de marketing. Un bun specialist รฎn management fiind considerat un specialist รฎn marketing care este รฎn stare sฤƒ citeascฤƒ un bilanลฃ contabil ลŸi un cont de profit ลŸi pierderi.

Marca vฤƒzutฤƒ ca un bun sugereazฤƒ รฎn primul rรขnd faptul cฤƒ mฤƒrcile sunt valoroase ลŸi valoarea lor depinde de procesul de branding. รŽn al doilea rรขnd aceastฤƒ perspectivฤƒ sugereazฤƒ cฤƒ ele trebuie sฤƒ aparลฃinฤƒ cuiva ลŸi valoarea lor poate fi determinatฤƒ. รŽn acest caz brand-ul este vฤƒzut ca o investiลฃie care trebuie protejatฤƒ, de obicei prin รฎnregistrarea mฤƒrcii. Ele putรขnd fi vรขndute, cumpฤƒrate sau รฎnchiriate avรขnd o valoare financiarฤƒ determinatฤƒ. Mai multe mฤƒrci puternice conducรขnd spre o forลฃฤƒ economicฤƒ care contribuie la succesul companiei รฎn afaceri.

Academic Evaluation

โ€ข Aphorme are o bogatฤƒ experienลฃฤƒ รฎn evaluarea procesului didactic prin prisma beneficiarilor sฤƒi direcลฃi, atรขt ca proces global cรขt ลŸi la nivel de disciplinฤƒ. Evaluarea academicฤƒ joacฤƒ un rol esenลฃial รฎn atingerea ลŸi menลฃinerea unor standarde ridicate pentru รฎnvฤƒลฃฤƒmรขntul superior. Evaluarea academicฤƒ are menirea de a oferi informaลฃii utile pentru profesori, pentru instituลฃia รฎn care aceลŸtia lucreazฤƒ ลŸi pentru studenลฃii care beneficiazฤƒ de serviciile ei. Prin urmare, รฎn funcลฃie de beneficiarul informaลฃiilor oferite, evaluarea este: formativฤƒ (are scopul principal de a oferi informaลฃii personalului didactic care sฤƒ-i permitฤƒ acestuia sฤƒ-ลŸi รฎmbunฤƒtฤƒลฃeascฤƒ activitatea ลŸi sฤƒ-ลŸi fixeze planul de dezvoltare profesionalฤƒ), sumativฤƒ (รฎn cazul รฎn care este iniลฃiatฤƒ de instituลฃie ลŸi serveลŸte acesteia pentru a-ลŸi รฎntemeia decizile de personal) ลŸi informativฤƒ (serveลŸte unui scop informativ dacฤƒ oferฤƒ studenลฃilor date utile despre un anumit curs). De regulฤƒ, instrumentele de evaluare a activitฤƒลฃilor didactice conลฃin itemi care vizeazฤƒ cele trei scopuri menลฃionate mai sus.

Majoritatea cercetฤƒrilor de specialitate confirmฤƒ utilitatea folosirii acestui demers investigativ. Datele obลฃinute รฎn urma evaluฤƒrilor studenลฃilor sunt: multidimensionale, prezintฤƒ un grad ridicat de fidelitate ลŸi stabilitate, oferฤƒ un feed-back celui ce susลฃine cursul, nu sunt afectate de o serie de indicatori ai procesului consideraลฃi ca surse de distorsiune ลŸi sunt relevante ลŸi utile pentru mediul universitar. Rezultatele acestor evaluฤƒri fฤƒcute de studenลฃi tind sฤƒ prezinte un grad ridicat de fidelitate ลŸi validitate, dar trebuie ลฃinut cont cฤƒ acest set de date reprezintฤƒ doar o sursฤƒ de informaลฃie despre procesul academic.
Succesul acestei intervenลฃii este dependent de modul รฎn care ea este perceputฤƒ. รŽn primul rรขnd la nivelul corpului didactic, iar รฎn al doilea rรขnd la nivelul studenลฃilor. Ea nu trebuie perceputฤƒ de cฤƒtre membrii corpului didactic ca o agresiune. O astfel de percepลฃie poate conduce spre un proces de evaluare strict formal, fฤƒrฤƒ finalitate realฤƒ, dar care poate genera tensiuni ce afecteazฤƒ performanลฃa instituลฃiei. Clarificarea scopului acestei intervenลฃii este strรขns legatฤƒ de rezultatele obลฃinute. Alฤƒturi de credibilitate, procesul de evaluare trebuie sprijinit prin acordarea de resurse. Schimbarea unui mod de a face lucrurile nu se produce dacฤƒ nu determinฤƒ apariลฃia unor consecinลฃe directe. Comportamentul unui cadru didactic nu se schimbฤƒ dacฤƒ acesta nu este motivat, nu are resurse ลŸi nu crede cฤƒ evaluarea procesului didactic aduce ceva nou ลŸi util propriei activitฤƒลฃi.

 

 

 

 

Prev Post
Next Post